İzleyiciler

25 Mart 2016 Cuma

BEBEKLERİN DAMAK TADINI OLUŞTURMAK

  Bizim aile de yemek seçen yoktur.Herşeyi severiz.Oğlumun da bizim gibi olmasını istedim hep. Yemek problemi olan çocuklar gerçekten çok zor oluyorlar.Bu yüzden internette bu konu ile ilgili bir çok yazıda okudum.

  Genel olarak her metinde aynı konu üzerinde duruluyor ÇOCUĞU ZORLAMAYIN !
Ailemin üzerinde durduğu konu ise ☺ çocuğun damak tadını yavaş yavaş oluşturmak.Ben de damak tadını oluşturmak için Atlas'a 3 aylık olduğundan itibaren, biz ne yediysek suyundan tattırdım.Tadını beyenmediği şeyleri tatması için hiç zorlamadım.6 aylık olduğunda doktorumuzun denetiminde yavaş yavaş ek gıdaya geçtik.Önce yoğurtla başladık (doğal olarak evde mayalıyorum) daha sonra elma ,armut,yumurta diye devam etti.

 Haşlama sebzeleri pek beyenmezdi yağsız ,tuzsuz , içerisine azcık salça ,soğan koyunca bayıla bayıla yerdi yani ağzının tadını biliyordu ☺.Biraz büyüdükten sonra yemek istemediğinde de hiç zorlamadım.Katı bir yiyecek ise mama sandalyesinde önüne parçalayıp koydum ve onunla hiç ilgilenmedim.Ben zorlamayınca bir bakıyordum bizimki yavaş yavaş ağzına götürüyor.

Şuan Atlas 1 yaşında ve herşeyi seviyor biz ne yersek oda onu yiyor.Herkesin kolay kolay sevmediği kereviz,enginarı bile afiyetle midesine indiriyor.



2 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,
İlk çocuğuma suyundan tattırma yöntemini uygulamamıştım ama bu sefer her şeyin suyundan tattırmayı düşünüyorum ben de.
Blog keşif etkinliğinden bulup geldim sizi.
Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Hoş geldiin ☺